Brodovi i pomorstvo

Forum about ships and maritime travel
 
Početna stranicaPočetna stranica  RegistracijaRegistracija  LoginLogin  

Share | 
 

 Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)

Prethodna tema Sljedeća tema Go down 
Autor/icaPoruka
Prakticar



Join date : 13.11.2009
Age : 55
Lokacija : Zagreb

PostajNaslov: Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)   čet tra 15, 2010 10:31 am

Kad sam se učlanio na ovaj forum, očekivao sam da ću ovdje naći još više informacija nego što sam ih imao do sada, no ili nisam dobro tražio ili sa žaljenjem moram konstatirati da je mene "žabara" ova tema zainteresirala više nego vas ljude "od mora"? Shocked

Ali kad nećete vi mene, onda ću ja vas podsjetiti da se na današnji dan, prije 98 godina, 15. travnja 1912. dogodila jedna od najvećih, ako ne i najveća pomorska nesreća svih vremena koja je u smrt odvela 1513 ljudi - potonuo je najveći brod toga vremena - Titanic.

O tom brodolomu poznato je gotovo sve, a opet se zapravo ne zna odgovor na najvažnije pitanje: zašto? Ta je nesreća primjer kako se mora poklopiti ogroman broj nesretnih okolnosti, od kojih da je samo jedna izostala, potomci poginulih danas bi sigurno živjeli s nama.

Ova je nesreća zauvijek obilježila svjetski pomorski promet i ujedno sasvim promijenila dotadašnja shvaćanja pomorske sigurnosti. Danas se slobodno može reći da je praktički nemoguće da se takva nesreća ponovi s tolikim brojem žrtava, iako uvijek postoji onaj crv "ili možda ipak?". Kako god, činjenicu da se danas vozimo u mnogo sigurnijim brodovima (iako to baš nije tako u svim dijelovima svijeta) možemo između ostalog zahvaliti i 1513 ljudi koji su izgubili živote u najvećoj seriji apsurda poznatih u novijoj povijesti.

Film me ponukao na proučavanje podataka o Titanicu prije nekoliko godina i mogu reći da, iako ga mnogi kritiziraju, s tehničke strane dosta je dobro odradio stvar. Naravno da svi povijesni i tehnički podaci nisu mogli biti prikazani, naravno da je ljubavna priča Rose i Jacka izmišljena, ali svi ostali likovi, od kapetana Smitha pa do "nepotopive" Molly Brown su stvarni i u filmu čak i fizički dosta dobro pogođeni. Zato se na današnji dan, kao i svake godine, prisjetim ovog događaja i čitavog jednog malog grada ljudi koji danas sigurno više ionako ne bi bili s nama, ali su svejedno prerano otišli i doživjeli strašnu i bolnu smrt u ledenoj vodi.

RIP Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

[You must be registered and logged in to see this link.]

[You must be registered and logged in to see this link.]

[You must be registered and logged in to see this link.]

[You must be registered and logged in to see this link.]
[Vrh] Go down
http://www.zeljeznice.net/forum
maki777



Join date : 28.11.2009
Lokacija : R I J E K A

PostajNaslov: TITANIC-TRAGEDIJA KOJA JE POTRESLA CIJELI SVIJET   pon svi 10, 2010 4:00 pm

Na more se događaju razni nesreće od potaoanja brodova do sudaranja jednog broda o drugi prisjetimo se DUNAVA PETRA ZORANIĆA itd

No ovaj brod o kojem cu poceti pricu bio je legenda u svoje vrijeme.Njegova havarija potrsla je cijeli svijet cak je i objavljen film o njemu
Naravno vec svi uviđate da brod o kojem govorim jest tTITANIC.To sto se njemu dogodilo veca je tragedija od svih brodova na moru

Evo nesto ukratko o njemu mada mislim da vec svi znajupricu o njemu i da je imao blizance Olympic i Brittanic

RMS Titanic je putnički brod koji je 14. travnja 1912. g. nakon sudara s ledenim brijegom potonuo u Atlantskom oceanu.

U Londonu 1907. godine sastali su se J. B. Ismay predsjednik White Star Linea i James Pirrie, predsjednik brodogradilišta Harland and Wolff. Odlučili su sagraditi tri prekooceanska broda do tada neviđene veličine. Već u srpnju 1908. godine, potpisan je ugovor o izgradnji triju brodova, Olympic, Titanic i Gigantic (kasnije Britannic) koje će konstruirati Tomas Andrews.
Sadržaj
[sakrij]

* 1 Gradnja
* 2 Kratko putovanje
* 3 Broj žrtava
* 4 Proročanstvo katastrofe
* 5 Titanicovo raspadanje
* 6 Izvori

Gradnja [uredi]

Gradnja Titanica započela je 1909. godine, a brod je bio porinut u more 31. svibnja 1911. godine. Bio je dugačak 269 a širok 28 metara, dok mu je nosivost bila oko 46.000 bruto registarskih tona. Dubina gaza bila mu je 10,5 metara, visina od kobilice do zapovjednog mosta 32 metra, dok je visina do vrha njegovih četiriju dimnjaka 56 metara. Maksimalna brzina Titanica bila je 25 čvorova. Imao je 30,000KS s tri glave i bio je parobrod. Titanic se smatrao nepotopivim brodom. Imao je najnapredniju tehnologiju i bio je "najsigurniji brod".
Kratko putovanje [uredi]

Titanic je krenuo iz luke Southampton na svoje prvo prekooceansko putovanje 10. travnja 1912. U nastojanju da osvoji Plavu vrpcu Atlantika na svom prvom putovanju u New York kapetan je namjerno krenuo kraćim kursom, sjevernijim od propisanog, i time zanemario opasnost od sudara s ledenim santama. Samo četiri dana kasnije, 14. travnja 1912. godine u 23:40 Titanic se pri brzini od 22 čvora sudario sa santom leda, koja ga je i potopila u 2:40h. Titanic se prepolovio na dva dijela.
Broj žrtava [uredi]

Titanic je nakon sudara poslao poziv u pomoć, a prvi brod koji je stigao u pomoć bio je Carpathia. Od 2.223 putnika i članova posade preživjelo je samo 706. Poginulo ili utopilo ih se 1.517, od toga 1.360 muškaraca i i 157 žena i djece. Među njima i 27 Hrvata[1].

Titanic je pronađen 1985. Pronašli su ga Robert Ballard i Jean-Louis Michel.
Proročanstvo katastrofe [uredi]

Katastrofu Titanica je 14 godina prije predvidio Morgan Robertson u svojem romanu "Futility, or the Wreck of Titan". Roman donosi priču o britanskom putničkom brodu Titan koji, budući da je bio na glasu kao nepotopiv, nije imao dovoljno čamaca za spašavanje. Na putu prema New Yorku jedne je travanjske večeri udario u santu leda i potonuo u sjevernom Atlantiku. Iako je nakon katastrofe pravog Titanica roman objavio ponovo s malim izmjenama, sličnosti su ostale zapanjujuće. Novi brod imao je 66.000 tona istisnine; Robertsonov je imao 70.000 tona istisnine. Stvarni je bio dugačak 882.5 stopa; fiktivni 800 stopa. Oba su imala 3 elise i brzinu od 24-25 čvorova. Oba su mogla nositi oko 3.000 ljudi i oba su imala čamce za spašavanje tek za jedan dio putnika. Ali nebitno, jer su oba dva bila oslovljena sa 'nepotopiva'.
Titanicovo raspadanje [uredi]

Najpoznatija svjetska brodska olupina, Titanic bi mogao, za otprilike dvadesetak godina, nepovratno nestati. Uzbunu su podigli podvodni istraživači koji su godinama redovno posjećivali ostatke čuvenog broda na dnu u kanadskim atlantskim vodama. Prilikom najnovije posjete, uočili su da se hrđa proširila i zahvatila mnogo veći postotak površine na metalnim dijelovima čuvenog putničkog parobroda potopljenog nakon udara u ledeni brijeg tijekom prvog putovanja.

Neki od stručnjaka kažu da su višestruki pokušaji podizanja Titanica na površinu, kao i odobrene, ali i ilegalne posjete turista i lovaca na potopljeno blago, mnogo doprinijele bržem korodiranju broda. Međutim, drugi tvrde da je uzrok ovako brzog hrđanja u inače hladnim vodama prije svega u pojačanom ribarenju iznad tog područja.

Smanjena količina ribe, kaže jedan od stručnjaka, znači i da je uništena prirodna regulacija količine mikroorganizama. Oni sada padaju na dno i biološkim putem pospješuju koroziju.

Tempo propadanja olupine je takav da, kako su znanstvenici izračunali, more i hrđa dnevno pojedu oko 300 kilograma željeza sa Titanica. Paluba, časničke kabine i jarbol već su se urušili i nestali pod pijeskom, a hrđa je opasno zahvatila i pramac broda, čuven kao mjesto sa kojeg je Leonardo DiCaprio u filmu Titanic uzvikivao: "Ja sam kralj svijeta.
[Vrh] Go down
Prakticar



Join date : 13.11.2009
Age : 55
Lokacija : Zagreb

PostajNaslov: Re: Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)   čet svi 13, 2010 10:15 am

Smijem li te pitati zašto se nisi vezao na moju temu koju sam postavio na 98. godišnjicu potonuća? Laughing

[You must be registered and logged in to see this link.]

Moderatori, bilo bi dobro da spojite ove dvije teme Wink
[Vrh] Go down
http://www.zeljeznice.net/forum
maki777



Join date : 28.11.2009
Lokacija : R I J E K A

PostajNaslov: TITANIC-TRAGEDIJA KOJA JE POTRESLA CIJELI SVIJET   sub svi 22, 2010 10:13 am

U noći sa 14. na 15-ti travanj 1912 godine potonuo je Titanic sudarivši se sa santom leda. Posada broda je pokušala dozvati pomoć u 0.15 h što joj nije uspjelo. Posada se poslije zaklinjala u život da je vidjela ca. 10 km jedan brod koji je dalje otplovio iako su sa Titanica ispaljene svjetleće rakete. Zašto taj brod, Californian, nije došao pomoći Titanicu, dok je drugi brod koji se nalazio mnogo dalje, ca. 30km pohitio u pomoć?

Ne samo ta pitanja, nego i mnoga druga se postavljaju o potonuću tad najmodernijeg broda na svijetu, za kojeg se govorilo prije nego je i zaplovio, da ne može potonuti. Titanic, gigant od metala je ipak otišao na dno oceana zbog jedne sante leda. Metal je popustio pred ledom ! Da li je to moguće?

Naravno, postoje brojne teorije o ovoj katastrofi i sve su glasnije. Uglavnom, sve one govore da je Titanic morao potonuti. Zašto?

Evo jedne moje misli: Na Titanicu su se nalazile mnoge osobe koje su u političkom svijetu značile mnogo. Ne samo bogati industrijalci, bankeri i drugi nego i protivnici tadašnje vlade u USA koja je pripremala rat... Da ne odem odmah predaleko, trebalo bi godine rada da se aktualiziraju podaci o preživjelim bogatim putnicima, od kojih su mnogi, nakon potonuća Titanica, postali još bogatiji. Možda je ovo samo jedan ogranak događaja koji su mu slijedili. U svakom slučaju nameće se stalno pitanje : Zašto i kako je bilo moguće da se tragedija desi.



Najčešća teorija je: teorija o kalkuriranoj prevari sa osiguranjem. Navodno, nije Titanic potonuo, nego Olympic, koji je bio samo 30 cm manji od Titanica. Olympic je na svojoj petoj plovidbi kolidirao sa britanskom ratnom krstaricom, HMS Hawk, godinu prije nego je Titanic potonuo. Pri tom je Olympik bio jako oštećen te je morao na reparaturu u Belfast. Tu se nalazio, još nezavršeni Titanic. I tad počinje! Zamjenjene su table sa imenima dva broda te je umjesto Titanica zaplovio perfektno obnovljeni brod Olympic. Oba broda su pripadala moćnoj brodskoj kompaniji White Star Line, a vlasnik je bio John Pierpont Morgan. Katastrofa je bila isplanirana do u detalje. Zašto?

White Star Lines nije mogao financirati reparaturu Olympica, a za Titanic je uplaćena suma osiguranja od 1 milion funti koje je dobio nakon što je Titanic potonuo. Kratko prije nego je Titanic isplovio, Morgan je otkazao zbog bolesti putovanje s Titanicom. Poslije je nađen u dobrom zdravstvenom stanju sa njegovom ljubavnicom kad mu je prenešena vijest o tragediji. U planu je bilo spašavanje putnika te je oko mjesta nesreće kružilo više brodova. Među njima i Californian, koji je isto pripadao White Star Lines-u. Međutim, Titanic je tonuo mnogo brže nego što se pretpostavljalo pri izradi plana.

Pitanje zašto Titanic nikad nije smio doći u New York otvara stotine drugih podpitanja. Pošto je brod imao jako malo ugljena (zbog tada velikog strajka rudara, bio je samo do pola napunjen ugljenom) morao je uzeti najkraću rutu i to onu koja je vodila direktno kroz zonu koja je bila puna santi. Kakav rizik za tako luksuzan brod! More je bilo mirno i brod je plovio punim gasom. Direktno prema ogromnoj santi?! Plovio je brzinom od 21,5 čvorova. Kad se izračuna, pored takve brzine i manjka ugljena nikad ne bi ni stigao u New York. Argumenti pokazuju da posada nije na vrijeme smanjila brzinu iako je postojala opasnost od santi. Očito da nije postojalo trezveno razmišljanje o tome kako stići u luku, nego kako sigurno potopiti luksuzni brod. Kako potopiti sigurno Titanic? Jaka vatra koja tjera brod na najveću brzinu i pod jednakom brzinom sudariti se sa santom.

Nakon, tvrde dalje neki teoretičari, što je dobivena velika suma za Titanik, pravi Titanic je pod imenom Olympica (što je poznato) još godinama plovio.

No, postoje još neke činjenice koje ne smiju biti zanemarene. Među poginulim putnicima nalazili su se i Benjamin Guggenheim, najjači konkurent J.P. Morgana (vlasnika Titanica), Charles Hays, Morganov najoštriji kritičar unutar koncerna, William Stead, socijal-reformator koji je organizovao Svjetsku mirovnu konferenciju protiv 1.svj. rata. Morganu je 1.svj. rat mogao donijeti ogromno bogatstvo. Uz to Morganu je pripadao i njemački koncern Hamburg Amerika Line, pa se može lijepo predočiti koliko veliku sumu se može zaraditi sa obje strane: Amerika i Njemačka u toku rata.

Potonuće Titanica je donijelo i sumu od 1 milion Sterlinga (danas ca. 100 mil. Eura) koja je godinu dana poslije isplaćena akcionerima. To je bila najuspješnija poslovna godina za White Star Lines u istoriji ovog koncerna. 65% kapitalne rendite, a pola od toga je otišlo Morganu u džep!

Ubrzo nakon toga izgrađen je impozantan brod Imperator, koji je bio još veći od Titanica i koji je postao zvijezda u transatlanskom prijevozu. Vlasnik: J.P. Morgan koji je bio u svakom slučaju pobjednik nakon Titanic nesreće, što je malo nelogično s obzirom kad se uzme u obzir gubitak takvog broda. No, tako je. Ne samo što je dobio ogromne dobitke kroz potapljanje Titanica, već je izgubio najopasnije protivnike i konkurente. Prvi svjetski rat je mogao doći, Morgan je bio spreman sa svojim koncernom u Hamburgu na nove dobitke kroz proizvodnju ratne tehnike...


Čeprkajuči po inrernetu sam nasao ovo procitajte ima dosta zanimljivih teorija
[Vrh] Go down
FRED



Join date : 02.03.2008
Lokacija : Split - Hvar

PostajNaslov: Re: Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)   sub svi 22, 2010 1:53 pm

Interesantno dosad nisam ču za ovu teroiju zavjere. Moguče je.
Di je u toj priči brod blizanac ˝Britanic˝ iste kompanije koji je potopljen kod Grčke u ratu navodno je prevozi oružej a ne ranjenike (bi je preuređe u bolnicu).
[Vrh] Go down
maki777



Join date : 28.11.2009
Lokacija : R I J E K A

PostajNaslov: TITANIC-TRAGEDIJA KOJA JE POTRESLA CIJELI SVIJET   sub svi 22, 2010 4:22 pm

Gigantic ili Brittanic je potonu kada ga je u blizini grčkog otoka Kea pogodila mina samo 4 godina kasnije od Titanicova potonuća z
Desilo se to 1916 21.studenoga.Valja naglasiti da je Brittanic bio najveći od trojice
Tada je poginulo 30 ljudi


Sto se tice Titanica nije mi jasno to su ljudi napravili samo da lovu zarade Evil or Very Mad .Mogao je on ploviti jos uvijek samo da oni nisu

I to jos na prvom putovanju.Zamislite
[Vrh] Go down
maki777



Join date : 28.11.2009
Lokacija : R I J E K A

PostajNaslov: Re: Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)   pet kol 27, 2010 1:43 pm

Titanic je primio prije svog sudara s santom puno telegrama i upozorenja za opasnost od ledenih santi ali posada nije smatrala te telegrame osbito bitnima jer su mislili da je Titanic "nepotopiv"
[Vrh] Go down
Gost :-)
Gost



PostajNaslov: Re: Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)   sri oľu 02, 2011 11:59 am

Oprostite sto se ovako kao padobranac upustam u raspravu...
ne vjerujem bas previse u tu teoriju zavjere..mislim da nitko pa ni Morgan nebi riskirao tolike zivote i ugled tvrtke radi takvog osiguranja..osim toga nije mogao znati tko ce se od putnika spasiti a tko ne..
brod je htio oboriti rekord u brzini i to je razlog zasto nije bio pun uglja, zasto je uzeo najkracu rutu i zasto su na kraju krajeva zanemarivana tolika upozorenja o ledu...
ono sto mene najvise zanima je sto bi se dogodilo da je brod udario u santu izravno, a ne da su ju pokusavali izbjeci pa time razderali trup broda?
[Vrh] Go down
Luka



Join date : 05.01.2009
Lokacija : Rijeka

PostajNaslov: Re: Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)   sri oľu 02, 2011 1:37 pm

Prije nekoliko godina sam baš bio proučavao Titanica i sve vezano uz njega. Prvo je bio loše projektiran, drugo u brodogradilišu nije bilo dovoljno varioca pa su uzimali nove koji i nisu baš znali variti, treće kapetan je bio previše siguran u brod i kao većina ljudi mislio je "TITANIC SE NE MOŽE POTOPITI", naredio je da se ide velikom brzinom kroz područje puno santi leda, kad su ugledali santu trebali su okrenuti kormila lijevo (kao što su i učinili) i nastaviti "punom parom" (a časnik koji je bio u tom trenutku na mostu je naredio da krenu u nazad, što je ne moguće, nije muguće tako veliki brod od jednom zaustaviti), i oderali su oplatu i brod se je počeo puniti morem i potonuo je. Što se tiče čamaca za spašavanje bilo ih je malo i bili su čisto figurativno tamo jer su svi mislili šta se tolikoj grdosiji može dogoditi...
Mene također interesira što bi se desilo da su išli na santu, ali vjerojatno bi isto potonuo ali u duže bi mu trebalo da potone. Zato jer su tankovi bili okomito bili odvojeni i mogli su se zatvoriti, a vodoravno su bili "otvoreni", možda bi prošao sa lakšim oštećenjima i nastavio plovidbu...
[Vrh] Go down
Gusseppe



Join date : 22.08.2009
Lokacija : Račišće

PostajNaslov: Re: Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)   sri oľu 02, 2011 3:17 pm

William Murdoch tad prvi kuverte na Titanicu je sve zafrka ko sto je Luka reka tako su trebali ucinit. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Zal mi je svakoga ko je poginu na Titanicu Crying or Very sad Crying or Very sad :cry:I u knjizi Titanica u knjiznici u Korculi pise da su nastavili prema santi leda plovit i da su udrili provon da bi poginulo oko stotinjak ljudi.
[Vrh] Go down
DavorVis



Join date : 07.09.2011
Age : 38
Lokacija : Norpina

PostajNaslov: Re: Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)   uto tra 14, 2015 10:44 pm

Na današnji dan, prije 103 godine. Počivali u miru.
[Vrh] Go down
milionski



Join date : 29.09.2012
Lokacija : SLOVENIJA

PostajNaslov: Re: Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)   sri tra 15, 2015 10:50 am

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
Grobovi žrtava u Halifaxu - najbližoj luci udesa. Porodice koje nisu imale novca za transport preminulih kući su svoje pokopali na tom groblju.
[Vrh] Go down
Sponsored content




PostajNaslov: Re: Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)   Today at 6:45 am

[Vrh] Go down
 
Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)
Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh] 
Stranica 1 / 1.
 Similar topics
-
» Još jedna tužna obljetnica (TITANIC)
» Jedna zelja
» The Zeitgeist Movement
» McKinley Enduro Ultralight šator
» jedna svedska prica ...

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Brodovi i pomorstvo :: Događaji :: Vijesti iz pomorstva-
Forum(o)Bir: