Brodovi i pomorstvo

Forum about ships and maritime travel
 
Početna stranicaPočetna stranica  RegistracijaRegistracija  LoginLogin  

Share | 
 

 Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu

Prethodna tema Sljedeća tema Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Autor/icaPoruka
azzurra



Join date : 25.10.2010
Lokacija : Podgorica, Crna Gora

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   pon lip 16, 2014 9:06 pm

Kompanija Anek Lines ce ove sezone imati ucesce na liniji Bari Durazzo sa brodom IERAPETRA L koji se u Bari ocekuje 20.06. a pocetak linije je predvidjen za 21.06.
[Vrh] Go down
godra



Join date : 25.03.2012
Age : 26
Lokacija : Bijela,Montenegro

PostajNaslov: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   uto lip 17, 2014 11:20 am

BRIDGE u velikom doku JBB
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]

I jedna sa njihovog sajta iz jula 2013te.
[You must be registered and logged in to see this image.]
[Vrh] Go down
Maestral



Join date : 22.03.2010
Age : 52
Lokacija : Split

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   sub kol 02, 2014 8:55 pm

Nakon duže vremena zaplovio je "ADRIATICA KING" propalog "Albanian Ferries"-a.

Nakon dva dana plovidbe brzinom 5-7 čv stigao je u Palermo.
[Vrh] Go down
DavorVis



Join date : 07.09.2011
Age : 38
Lokacija : Norpina

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   sub kol 02, 2014 9:05 pm

Maestral je napisao/la:
Nakon duže vremena zaplovio je "ADRIATICA KING" propalog "Albanian Ferries"-a.
Kao SANSOVINO viđali smo ga u Splitu ´90.-ih (slika iz Splita u Fotografije - Brodovi u Splitskom arhipelagu, str. 3).
[Vrh] Go down
file



Join date : 04.12.2009
Lokacija : split

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   pet kol 15, 2014 1:34 pm

Maestral je napisao/la:
Nakon duže vremena zaplovio je "ADRIATICA KING" propalog "Albanian Ferries"-a.

Nakon dva dana plovidbe brzinom 5-7 čv stigao je u Palermo.
Kupija ga je Siremar.
[Vrh] Go down
Helmsman



Join date : 02.05.2010
Lokacija : Rijeka

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   uto ruj 30, 2014 11:59 pm

Danas Aurelia od Tirrenie bila u Splitu. Neka vanredna vožnja ili su i oni počeli vozit Ancona - Split?
[Vrh] Go down
file



Join date : 04.12.2009
Lokacija : split

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   sub lis 04, 2014 2:41 pm

Aureliju je od Tirrenije iznajmija SNAV jer Snav Adriatico ide u Panamu.
[Vrh] Go down
godra



Join date : 25.03.2012
Age : 26
Lokacija : Bijela,Montenegro

PostajNaslov: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   sub lis 11, 2014 7:52 pm

RED STAR 1
[You must be registered and logged in to see this image.]
[Vrh] Go down
godra



Join date : 25.03.2012
Age : 26
Lokacija : Bijela,Montenegro

PostajNaslov: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   čet lis 16, 2014 11:10 am

AF MICHELA u malom doku JBB
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[Vrh] Go down
godra



Join date : 25.03.2012
Age : 26
Lokacija : Bijela,Montenegro

PostajNaslov: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   pet lis 31, 2014 6:08 pm

RED STAR 1 napokon i u boji iz svog imena Laughing Laughing
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[Vrh] Go down
DavorVis



Join date : 07.09.2011
Age : 38
Lokacija : Norpina

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   ned stu 09, 2014 12:01 am

Dugo već nisam pogledao ovaj filmić. Zna li netko koji brod (1:00-1:08, 1:16-1:49, 2:09-2:33) je "zapeo" u Biševskom kanalu?
Biševski kanal
[Vrh] Go down
crni_balkanac



Join date : 15.07.2010
Lokacija : SOL - alpha quadrant

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   ned stu 09, 2014 2:36 am

Garbin u Bisevskom kanalu zna biti gadna stvar ali taj brod tu nikad nije plovio,
a i ovaj klip, koji je ukraden za potrebe tog videa, sam vidio u nekom dokumentarcu sa Novog Zelanda.
[Vrh] Go down
DavorVis



Join date : 07.09.2011
Age : 38
Lokacija : Norpina

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   ned stu 09, 2014 11:48 am

I ja sam sumnjao da je montaža. Kad je garbin vrijeme je vedro tako da bi se vidilo Biševo, a i Biševski kanal ima veliku dubinu pa more ne bi bilo tako mutno.
[Vrh] Go down
godra



Join date : 25.03.2012
Age : 26
Lokacija : Bijela,Montenegro

PostajNaslov: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   čet sij 08, 2015 6:37 pm

EUROPEAN VOYAGER u velikom doku(Dok-12) JBB.
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[Vrh] Go down
shipfun



Join date : 17.07.2012
Lokacija : Rijeka

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   uto vel 10, 2015 5:50 pm

Imam dva pitanja pa ako može pomoć.

1. Brod AF Marina ide iz Trsta u Drač. Da li je to trajektna linija poput one npr. Trst-Patras (vozila i putnici), ili se radi o prijevozu tereta?

2. Isto pitanje i za brod Eurocargo Livorno. U kojoj funkciji on obavlja svoje, da li kao klasični trajekt ili služi kao teretni brod?

Brodovi su dosta zbunjujući izgledom pa od tuda i moje pitanje vezano za njihovu funkciju.

[Vrh] Go down
ero



Join date : 06.06.2011
Lokacija : Split

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   čet vel 26, 2015 1:10 am

  Marina je bivša Toscana od Tirrenie, išao sam jednom s njom na Ancona - Split je plovila, putnička je linija koju sad obavlja , ide iz Ancone i Trsta za Drač
  Šta se tiče Eurocargo Livorno, to je isključivo ro ro,ali možda ima koja kabina ako naleti neki vozač kamiona. Ja sam jednom iša Ravenna - Catania sa ro ro Espresso Ravenna
[Vrh] Go down
viki007



Join date : 12.08.2009

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   sri oľu 25, 2015 11:00 am

AF Marina se usidrila na sjevernoj strani Korčule, ispred Prigradice, izgleda da je jugo u pitanju.
[Vrh] Go down
DavorVis



Join date : 07.09.2011
Age : 38
Lokacija : Norpina

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   čet lip 18, 2015 2:27 pm

Na prethodnoj (5.) stranici ovog topica sam već stavio post o crnogorskom trajektu SVETI STEFAN. Pronašao sam jedan zanimljiv članak o istome te još par dobrih fotografija. Za Crnu Goru on je kao nama LIBURNIJA, a i počeli su ploviti iste 1965. godine.

[You must be registered and logged in to see this link.]

Priča o Svetom brodu
by Željko Milović | 06:05:2013 | 23:09:23

Prvi brod "Sveti Stefan“ bio je simbol “bijele flote“ Bara i Crne Gore decenijama. Pravi “Svetac“.

Sredinom šezdesetih, “Prekookeanska“ je intenzivno radila na povezivanju crnogorske i italijanske obale, pa je 10. maja 1965. godine, uz podršku Izvršnog vijeća Crne Gore, kupljen trajekt “Sveti Stefan“, za uspostavljanje linije između Bara i Barija koja je iznosila oko 120 nautičkih milja. “Sveti Stefan“ - za pomorce, Barane i sve njegove putnike, kratko i prisno - “Svetac”, bio je simbol vremena u kome su crveni pasoš i dinari u džepu bili dovoljni za kontakt sa Zapadom, bez ikakvih prepreka.
Izgrađen je u danskom brodogradilištu “Alborg Vearft A/S“, i pod nazivom “Djurland“ bio registrovan za veliku obalnu plovidbu, kapaciteta 650 putnika i uz garažni prostor za 100 automobila. Prvi put je baždarsku dozvolu u Jugoslovenskom registru brodova dobio 17. avgusta 1965. godine. Ime je dobio po Svetom Stefanu, tada malom ribarskom naselju na poluostrvcetu, koje je postalo simbol i ponos jugoslovenskog ekskluzivnog primorskog turizma.
Prva garnitura posade preuzela je prvi putnički brod u crnogorskom vlasništvu u danskoj luci Hundestatt, i već na prvom vijađu do Bara, bilo je problema - dvojica oficira, Beograđani, digli su paniku kako se ne može plovilom kroz Biskajski zaliv, “groblje brodova”. Barba Milivoje Bokorović odmah ih je iskrcao sa broda i poslao kući avionom! Do Bara je “Svecu“ trebalo devet dana plovidbe, ali je doček bio nevjerovatan! Čitavi grad je bio na gatu.
Odmah po dolasku, na komandni most se popeo kapetan Vojo Perović, jedan od najmlađih zapovednika broda u istoriji jugoslovenskog pomorskog brodarstva, koji je sa samo 29 godina preuzeo zapovjedničku palicu na brodu-tankeru “Ugljan“.
Feribot je na inauguraciono putovanje preko Jadrana zaplovio 18. juna 1965. godine. Bio je to veliki događaj, posebno za Crnu Goru, koja je dobila izlaz u svijet. I Italijani su tome pridali veliki značaj. Franco Morfini, na čelu firme “Morfimare“, sa italijanske strane je prihvatio, kako su ga nazvali tamošnji novinari, “istorijski brod ’Sveti Stefan’“. Počelo je povezivanje Crne Gore sa italijanskom privredom.
Prvih deset godina, na liniji su putovali samo istinski turisti. Bile su tu i dvije stjuardese, ljetnji bar, restoran, kazino sa džek-pot automatima...
Nije bila rijetkost da se pokupi društvo u Baru, ukrca na brod, zakarta ili zapije, pa u Bariju i ne siđe sa broda čitavi dan. “Sveti Stefan“ je za Bari plovio zavisno od broja putnika: tri puta sedmično ljeti, jednom u sedam dana zimi. Saobraćao je i na jednodnevnom čarteru Bar-Dubrovnik-Bar, gdje je uglavnom vozio njemačke turiste, goste “Montenegroekspresa“, koje su za nevjerovatan honorar zabavljali barski muzičari. Bile su to atrakcije, na prvoj turi za Dubrovnik povezao je čak 1.200 putnika!
Sredinom sedamdesetih, kad započela “siva ekonomija“, vožnja počinje da dobija “privredni“ karakter, pa se klijentela “zašarenila“. Donosila se kafa, strane cigarete i pića, farmerice, u Jugoslaviji tada zabranjeni porno časopisi, i šta još sve ne. Znali su se redovni “gosti“, od kojih je najčešća bila “Bose feribot“ sa Cetinja, a najčešći su bili Cetinjani i Titograđani. Bilo je i Hercegovaca, Prištevaca, Pećanaca, pa i Beograđana. Našim brodom su za Italiju putovali i Splićani, jer je barska carina bila “tolerantnija“.
Za bogatije građane širom Crne Gore, “Svetac“ je bio najkraća i najjeftinija veza da se kupi nova garderoba u duhu sa modnim trendovima. Mnogo više je bilo onih što su živeli od preprodaje robe koju su kupovali u Italiji, pa su brod zvali i “sirotinjskom majkom“. Do Barija su putnici računali šta će da kupe, a od Barija kako da što bolje izvrdaju carinu. Pojedini su tako na sebe oblačili i po 20 pari farmerki!
Nije “Svetac” vozio samo turiste i švercere - u njegovoj garaži prevožene su i ovce za kurban-bajramske praznike u Libiji, konji za Italiju... Tokom četiri mjeseca 1991. godine, JNA je za prevoz svojih efektiva iz Slovenije i Hrvatske, samo iz Pule, u 20 navrata, koristila feribot. Brod je služio i za brojne dočeke Nove godine, proslave maturskih večeri... Početkom osamdesetih, na feribotu je tadašnji predsjednik SRCG Veljko Milatović primio najvišu državnu delegaciju SSSR, predvođenu potpredsjednikom Vlade Vjačeslavom Tihonovim. Za više od tri decenije plovidbe preko Jadrana, brod nije doživio ni najmanji incident, pa je zbog toga, kao i brojnih slučajeva kada je u posljednjem trenutku priticao u pomoć brodolomcima na pučini, prozvan “brodom dobre nade“.
“Sveti Stefan“ je bio prvi brod naše flote koji je dobio dozvolu za plovidbu tokom sankcija. Dan kada je, poslije dvoipogodišnjeg veza, pošao u Bijelu iz luke na remont pred ponovni odlazak za Bari, zasvirala je brodska sirena, a iz Šušanja i sa Topolice ljudi su odgovarali pucnjavom. Međutim, kada je u decembru 1994. “Svetac“ opet krenuo za Italiju, ostao je 50 dana u Bariju zbog dokumenata. Kao spomen na “čuvenu“ Rezoluciju 840, kada su više od dvije godine vrata Italije bila “zaključana” za Crnu Goru i Jugoslaviju, sve do rezanja na brodu se vijorio malteški barjak i ime luke - La Valetta - na krmi.
Svoje posljednje putovanje na liniji Bar-Bari i obratno, “Svetac” je obavio 15. januara 1997. godine, a njegov zapovjednik je bio kapetan Slobodan Vukasović, koji je bio na brodu i prilikom njegove prve plovidbe na liniji Bar-Bari, kao kadet.
Nedaleko od svoje stare adrese - gata 5, skrajnut na vez pod Volujicom, feribot “Sveti Stefan“ je na svoje konačno ishodište čekao više od dvije i po godine. Mogao je još da plovi, ali rigorozni propisi o pomorskoj navigaciji ugasili su motore barskog broda.
Bilo je ideja da se brod pretvori u ekskluzivni hotel na vodi, a arhitekti danskog brodogradilišta su ga tražili za konzervaciju, pod uslovom da na brodu nema renoviranja. Na raspisani međunarodni konkurs za njegovu prodaju, međutim, niko se nije javio. Zbog toga je feribot, koji je za 32 godine plovidbe prevezao više od milion putnika i oko 120.000 vozila, 20. oktobra 1999. izrezan za staro gvožđe. Radnici nikšićke Željezare su ga isjekli u komade, pogodne za transport do peći u kojima je pretopljen.
Aktivisti lokalnih NVO i “Barske novine“ apelovali su na rukovodstvo “Prekookeanske plovidbe“ da se, kao i u svim zemljama sa pomorskom tradicijom, sačuva barem sidro i izloži na posebnom postamentu kao spomenik, ali nije im udovoljeno.

Gradnja i porinuće DJURSLAND-a 1958.:
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]

DJURSLAND:
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]

SVETI STEFAN:
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]

Bar 2001.:
[You must be registered and logged in to see this image.]
izvori: barinfo.me, shipnostalgia.com, delcampe.net


Zadnja promjena: DavorVis; uto lis 13, 2015 5:31 pm; ukupno mijenjano 1 put.
[Vrh] Go down
DavorVis



Join date : 07.09.2011
Age : 38
Lokacija : Norpina

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   pet srp 10, 2015 10:30 am

Jutros u Kraljevici. Jesam li fotografiju stavio u ispravan topic (je li ovaj trajekt plovio na linijama po Jadranu)? Ako nisam neka me se ispravi.
[You must be registered and logged in to see this image.]
[Vrh] Go down
DavorVis



Join date : 07.09.2011
Age : 38
Lokacija : Norpina

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   sri ruj 23, 2015 8:46 pm

EGADI
Evo malo i o ovom zaboravljenom trajektu. Talijanski trajekt EGADI je počeo ploviti između Hrvatske i Italije 05.08.1964. godine (godinu dana prije LIBURNIJE i SVETOG STEFANA). Plovio je na sezonskoj liniji Dubrovnik-Split-Šibenik-Zadar-Ancona. Kapacitet mu je bio 300 putnika i 40 automobila, 770 BRT, dugačak 51,7 m. Izgrađen je 1939. u danskom brodogradilištu Aalborg Vaert kao OSTBORNHOLM. Ime EGADI nosi od 1952. godine. Izbrisan iz registra 1992. godine.

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
izvor: Gordana Tudor "Prvi trajekti na hrvatskom Jadranu", naviearmatori.net, marettimari.it, photoship.co.uk
[Vrh] Go down
little bad town



Join date : 28.04.2014
Age : 15
Lokacija : Mali Lošinj

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   čet ruj 24, 2015 3:27 pm

Ovaj Capricorn iz Kraljevice se na AIS-u vodi kao "Decommissioned or lost". 1999. godište
[Vrh] Go down
DavorVis



Join date : 07.09.2011
Age : 38
Lokacija : Norpina

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   sri lis 28, 2015 9:40 pm

EGADI:
[You must be registered and logged in to see this image.]
[Vrh] Go down
kulaf



Join date : 18.06.2013
Lokacija : otok

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   čet lis 29, 2015 1:35 pm

[You must be registered and logged in to see this link.]

po informacijama ovo je idući brod za dogodine za dužobalnu, neznam jeli u bojama jadrolinije ili virtu ferriesa
[Vrh] Go down
crni_balkanac



Join date : 15.07.2010
Lokacija : SOL - alpha quadrant

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   čet lis 29, 2015 10:23 pm

Sta ce im to ? Ovo trosi 3x vise od Liburnije a moze prevesti trecinu toliko auta. Putnicka karta RI-ST ce naravno poskupit 300% Neutral
[Vrh] Go down
shipfun



Join date : 17.07.2012
Lokacija : Rijeka

PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   čet lis 29, 2015 11:58 pm

Već se otprije znalo da će Jadrolinija uzeti nešto takvo, jer ciljaju na brzu dužobalnu s češćim polascima i više luka pristajanja. Meni osobno puno je draža bila klasična dužobalna.
[Vrh] Go down
Sponsored content




PostajNaslov: Re: Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu   Today at 6:44 am

[Vrh] Go down
 
Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu
Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh] 
Stranica 6 / 7.Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Trajekti na ostalim linijama između država na Jadranu
» Čovjekova duša između života i smrti
» KUNA BIJELICA,upoznavanje uz suživot
» TEST: FOX Kukri TREKKER designed by Extremesurvive
» regoč i kosjenka

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Brodovi i pomorstvo :: Putnički brodari :: Svi ostali brodari i brodovi-
Forum(o)Bir: